Waarom mobile gaming het helemaal gaat worden op Android

Na alle heisa om google’s Android en de eerste beelden van het platform in de praktijk zou je haast de belangrijke aspecten van het hele systeem vergeten. Van belang is niet dat de ontwikkeling van mobiele software zo snel gaat maar wel als het om gaming gaat! Momenteel zijn er al 6 games voor Android in ontwikkeling en ik denk dat het nog heel mooi kan worden. Het mooiste van de spellen vindt ik nog wel SpaceBugs maar dat komt denk ik door de lekkere retro look and feel.

Wat eigenlijk interessant is is Wi-Fi Army. Dit is een first-person shooter waarbij je de camera van je mobiel gebruikt om te schieten. Een perfect voorbeeld weer van hoe mobiel gamen echt een toevoeging is op thuis achter je console zitten. Uit de video is ook op te maken dat je medespelers kan vinden middels Google maps, erg interessant. Wat je ook wil gaan ontwikkelen voor de mobiele telefoon, zorg dat het online en ofline combineert! Dit zijn de verschillen met games uit bijvoorbeeld de N-Gage tent welke allen opzich leuke games lijken maar de brug met de ‘echte’ wereld nog missen. De derde game die mij interessant lijkt is ‘Edublaster’ waarbij je de uitkomst van een wiskundig probleem moet kapot schieten in een asteroids achtige omgeving. Een beetje outdated maar mijn wiskunde knobbel kan het wel gebruiken denk ik.


Al met al zie ik steeds meer initiatieven welke goed gebruik maken van overbrugging tussen online en ofline en ik hoop er snel nog meer te zien. Ik zal binnekort eens kijken of ik een overzicht kan maken van interessant applicaties of games welke juist deze feature bevatten.


Ziehier de demo video van Wi-Fi Amry:


nujij Technorati Stumbleupon del.icio.us ekudos ekudos

pocketlog - is proudly powered by 220v
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template