in·ter·ac·tief (bijvoeglijk naamwoord; interactiever, interactiefst; interactiviteit)
1 op elkaar inwerkend, in wisselwerking (Van Dale)
Ja, de wisselwerking moet altijd wel aanwezig zijn. De huidige generatie laat media links liggen als zij niet inspelen op meerdere behoeftes tegelijkertijd.
Onder media vallen natuurlijk ook uitgeverijen. Soms lijkt het er op dat uitgeverijen met een open mond staan te kijken naar alle ontwikkelingen die komen (en soms weer gaan). Het behouden van de boekkunst staat voorop bij de uitgeverijen. Toch zien we ook de bekende dalende leescijfers. Uitgeverijen proberen daarom steeds meer in te spelen op de nieuwste interactiviteiten.
Onder media vallen natuurlijk ook uitgeverijen. Soms lijkt het er op dat uitgeverijen met een open mond staan te kijken naar alle ontwikkelingen die komen (en soms weer gaan). Het behouden van de boekkunst staat voorop bij de uitgeverijen. Toch zien we ook de bekende dalende leescijfers. Uitgeverijen proberen daarom steeds meer in te spelen op de nieuwste interactiviteiten.
Zo zijn boeken nu ook te lezen op mobiele telefoons (met de vraag of dit wel zo handig is) en kan je videodagboeken bijhouden over de laatste boeken. Het blijkt dat de nieuwste marketingtechnieken die toegepast worden in de uitgeverijen branche. Interactiviteit zorgt voor succes. Ook de nichebranche die zich specialiseert op bepaalde boekenonderwerpen zien hun leescijfers stijgen!
Nieuw Amsterdam, de uitgeverij van moderne boeken profileerde zich gisteren ook. Hierbij publiceerde zij hun nieuwe ‘multimediale’ website. Hierop kan je blogs lezen, video’s bekijken en reacties geven. De site is precies een site wat we in deze tijd minimaal verwachten van een organisatie.
Nieuw Amsterdam, de uitgeverij van moderne boeken profileerde zich gisteren ook. Hierbij publiceerde zij hun nieuwe ‘multimediale’ website. Hierop kan je blogs lezen, video’s bekijken en reacties geven. De site is precies een site wat we in deze tijd minimaal verwachten van een organisatie.
We worden gemotiveerd om ons meer te verdiepen in de wereld naast de boeken zelf. Hoewel de E-papers nog niet een grote fanclub heeft is dit wel een logisch gevolg na een introductie van zoveel interactiviteit.
Uitgeverijen willen de huidige boekenkunsten bewaren maar ik zie een lucratieve markt in de mobiele wereld. De nieuwste mobiele telefoons kunnen namelijk gemakkelijker interactief zenden dan een papierenboek zelf. De stroeve markt van boeken kan hierbij gemakkelijk omgebogen worden naar het persoonlijke profiel van de lezer. Wie zegt dat boeken gaan verdwijnen heeft het verkeerd; het is alleen de vraag of de boekenwereld flexibel genoeg is om mee met de interactiviteit te gaan.
Uitgeverijen willen de huidige boekenkunsten bewaren maar ik zie een lucratieve markt in de mobiele wereld. De nieuwste mobiele telefoons kunnen namelijk gemakkelijker interactief zenden dan een papierenboek zelf. De stroeve markt van boeken kan hierbij gemakkelijk omgebogen worden naar het persoonlijke profiel van de lezer. Wie zegt dat boeken gaan verdwijnen heeft het verkeerd; het is alleen de vraag of de boekenwereld flexibel genoeg is om mee met de interactiviteit te gaan.
Comment Form under post in blogger/blogspot