Het nut van nutteloze mobiele websites

Hoewel het wereld wijde web bestaat uit miljoenen websites waarvan er ook miljoenen vrij nutteloos zijn kunnen sommige op de mobiel toch wel erg praktisch blijken. Waar veel huidige sites zich vooral richten op informatie van het web in mobiele vorm richt NewHair.mobi zich vooral op de combi online – offline. NewHair.mobi is een mobiele webpagina waar verschillende foto’s van kapsels op staan zodat je je kapper of styliste precies kan laten zien hoe je je haar wilt. Brilliant!

Ik stoor me al een tijd aan de gedachte dat mobiel internet niet veel meer toevoegd dan nog meer online zijn dan ik nu al ben. Net als in mijn vorige post over reclame modellen denk ik dat juist het mobiele karakter van de telefoon de overlapping met de offline wereld heel goed kan leggen. NewHair doet dit heel simpel heel slim en het is een concept wat op het ‘reguliere’ internet totaal geen toegevoegde waarde zou hebben. Mooi voorbeeld van hoe nutteloze ideeën op een nieuw platvorm wél kunnen werken. De site is onderverdeeld in vrouwen (altijd bovenaan), mannen, kinderen en zelfs celebrities.

Ik hoop dat met de opkomst van mobiel internet de mobiel als interactief platvorm een eigen dimensie krijgt door dit soort ideeën. Als het alleen maar een verlengstuk van het huidige web wordt zal het nooit echt aanslaan denk ik.

Nou moet ik al een tijd naar de kapper, welke nieuwe look zal ik eens nemen?


nujij Technorati Stumbleupon del.icio.us ekudos ekudos
Roy Vervenne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Roy Vervenne zei

Gevonden via mobile marketing watch overigens! :)

pocketlog - is proudly powered by 220v
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template